FÖRSÄKRINGSKASSAN

Jag skickade för någon månad sen in en ansökan till Försäkringskassan om sjukersättning och varje dag har jag med en klump i magen öppnat brevlådan och väntat på besked. Idag när jag bakade så ringde telefonen, då var det min handläggare. Tydligen har min läkare skrivit knasigt för att jag ska kunna få varaktig sjukersättning. Det får inte finnas några frågetecken alls, allting ska skrivas i klartext. Övertydligt.
Hur som helst så fick jag avslag på ansökan angående varaktig sjukersättning men jag får 18 månader så länge, och sen får min läkare komma in med ett andra utlåtande. Så ska det nog gå vägen!
Hur som helst så blev det ingen rolig eftermiddag, ganska mycket ångest och tårar.
 
                        

Ikväll efter middagen så tog jag med mej C till Espresso House och så festade vi loss på varsin Frapino, jag kände att jag var i stort behov av lite tröst. Men man mäktar knappt med halva. Nästa gång kan vi dela på en.
Nu är det dags för lite filmmys innan snäckan ska sova!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hjälp vad gott det där såg ut

2009-10-30 @ 13:14:03
URL: http://sweetkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0